گردهمايي اعتراضيه به دفاع از مهاجرين افغان در هامبورگ
مشعل مشعل

شورای مهاجران افغان در شهر هامبورگ به همکاری سازمان های سياسي و اتحاديه های مختلف افغاني مقيم آنجا،مسولين سازمانهای دفاع ازمهاجرين آلماني و همياری شورای زنان،اداره افغانستان اينفو و عده کثيری از هم ميهنان آگاه و با دردما ،دانش اموزان افغاني و آلماني روزشنبه دوم سپتامبر سال روان گردهمايي بزرگي را به ساعت روزدر استيش مرکزی ترن شهر هامبورگ براه انداختند.

اشتراک کننده گان اين گردهمايي که بيش از دوهزار تن را تشکيل مي داد برضد سياست های ضد پناهنده و ضد مهاجرين مقامات آلماني بويژه تصميم اخير آقای اود ناگل مسول وزارت داخله هامبورگ مبني بر اخراج و بازگشت جبری تعداد زيادی از هموطنان ما که اقامت دايمي ندارند به افغانستان شعار داده و اعتراض شديد شانرا ابراز داشتند.

در اين گردهمايي نماينده های سازمانهای سياسي و اتحاديه های اجتماعي سخنراني نموده و صدای اعتراض شانرا بلند و اين فيصله غيرواقعبينانه را تقبيح نمودند.

در اين ميتنگ همچنان آقای سيدصلاح الدين امين عضو هيات مديره شورای مهاجران افغان در آلمان و رئيس شورای مهاجران هامبورگ ضمن سخنراني اش به دفاع از حقوق آنعده هموطنان ما که در معرض اخراج اجباری قرار دارند پرداخته و از مقامات مسول تقاض

ا نمود تا بر اين تصميم عجولانه شان تجديد نظر نموده و مساله بازگشت مهاجران را نه از زاويه سياسي،بلکه از موقف هومانيستي بررسي و دنبال نمايند.

اين گردهمايي در اوج احساسات گرم حاضرين که توأم با شعار ها بدرقه مي گرديد با بيانيه اختتاميه آقای رفيق شيردل يکتن از هموطنان مقيم در هامبورگ که در دفاع از هموطنان ما که در خطر بازگشت اجباری به افغانستان قرار دارند پايان يافت .

گفتني است که جريان ميتنگ از طرف رسانه های گروهي شهر هامبورگ فلمبرداری گرديد.

 


September 3rd, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها